Jak urządzić biuro w mieszkaniu. 5 praktycznych wskazówek

Praca w domu to dla wielu osób codzienność, ale też i pewne wyzwanie. Jak urządzić biuro w mieszkaniu? Jak zaaranżować przestrzeń? Czego unikać? Odpowiedzi na te pytanie znajdziecie poniżej.

 

1. Biuro w mieszkaniu – przede wszystkim plan

 

To zasada numer jeden przy aranżowaniu poszczególnych pomieszczeń w naszym domu. Plan po po pierwsze pozwoli w odpowiedni sposób zarządzać dostępną przestrzenią. To szczególnie istotne w przypadku małych mieszkań. Ale i posiadanie dużej powierzchni nie zwalnia nas od dokładnego zaplanowania aranżacji biura w mieszkaniu.

 

Na początek należy ustalić miejsce w którym ono powstanie. I to naprawdę kluczowa sprawa. Jednym z aspektów na który trzeba zwrócić uwagę jest naturalne oświetlenie. Im więcej go w biurze, tym lepiej. To przede wszystkim dobra informacja dla naszego wzroku. Plan powinien obejmować rozstawienie poszczególnych mebli w biurze. Nawet, jeśli nie możemy sobie pozwolić na rozbudowane miejsce do pracy. Najważniejszym meblem jest oczywiście biurko (zaraz do niego przejdziemy), ale przyda się również regał na dokumenty itp. Ich rozstawienie powinno być dobrze przemyślane. To miejsce z którego będziemy korzystać przez co najmniej kilka godzin dziennie. Musi być więc funkcjonalnie i praktycznie.

 

2. Kolorystka biura w mieszkaniu

 

To kolejny aspekt, któremu warto się przyjrzeć. Właśnie w kontekście czasu jaki przyjdzie nam w nim spędzać, jak również – a może nawet przede wszystkim – komfortu pracy. Pewnego podobieństwa można dopatrzeć się w aranżacji pokoju dla ucznia. Po pierwsze w obu przypadkach musimy unikać nadmiaru kolorów energetycznych. Praca i nauka wymagają skupienia.

 

Nie zbyt dobrym pomysłem będzie też nadmiar kolorystyki relaksującej. To chyba nie wymaga tłumaczenia. Najlepiej więc postawić na kolorystykę neutralną. Biel, szarości i pastele. Do biura w mieszkaniu poleca się również kolory ziemi. Te ostatnie powinny być jedynie dopełnieniem. Głównymi kolorami w biurze powinny te wymienione wcześniej.

 

3. Parametry biurka

 

Najważniejszy mebel w biurze. Nie tylko takim urządzanym w mieszkaniu. Czym kierować się przy jego zakupie? Funkcjonalność przede wszystkim. Biurko musi być dostosowane do naszych potrzeb związanych z pracą. Przy wyborze tego mebla powinniśmy się kierować paroma zasady. Na początek wymiary. Optymalne to 120 centymetrów długości i 80 szerokości. Oczywiście, jeśli dysponujemy większą powierzchnią, jaką możemy przeznaczyć na biuro, mebel ten niech będzie dłuższy i szerszy. W sytuacji kiedy nasza praca ma takie „wymogi”.

 

Wysokość biurka musi być dostosowana do naszego wzrostu. Zwykle ten parametr wynosi 75 centymetrów. Jeśli jesteśmy wysoką osobą – 85. Najlepszym rozwiązaniem będzie zakup biurka, które ma możliwość regulowania wysokości blatu.

 

Kolejna rzecz na jaką powinniśmy zwrócić uwagę przy zakupie tego mebla są materiały z jakich został on wykonany. Ze szczególnym uwzględnieniem blatu. Ten ostatni zwykle jest zrobiony z drewna. I to zdecydowanie najbardziej praktyczne rozwiązanie. Można oczywiście wybrać biurko, którego blat jest wykonany ze szkła lub metalu.

 

Mebel ten najlepiej postawić w miejscu biura, gdzie będzie najwięcej naturalnego oświetlenia. Kupując biurko, powinniśmy zwrócić uwagę na to co znajduje się pod blatem. Szuflady, półki – wszystko co przyda się do przechowywania ważnych dokumentów itp.

 

4. Najlepsze parametry krzesła

 

Mebel numer dwa w biurze w mieszkaniu. A z perspektywy zdrowia najważniejszy. To na nim będziemy spędzali czas, pracując. Musi więc on być dostosowany do naszego wzrostu. To po pierwsze. Wybierając krzesło powinniśmy zwrócić uwagę na kilka aspektów. To odpowiednio: oparcie, siedzisko, podparcie dla rąk i ergonomia fotela.

 

Kolejna sprawa to materiał z jakiego wykonane jest krzesło. O ile na wygodę nie ma to jakiegoś większego wpływu, to na wytrzymałość już tak. A przecież krzesło kupujemy nie po to, aby je za pół roku wymienić. Im dłużej nam posłuży, tym lepiej. Dobrym wyborem jest skóra. Natomiast drogim. Popularne są włókna syntetyczne. Cały czas mowa o siedzisku. Kupując krzesło do biura w mieszkaniu powinniśmy też zwrócić uwagę na materiały z którego jest wykonana konstrukcja. Metal będzie cięższy, ale za to bardziej wytrzymały.

 

5. Oświetlenie biura w mieszkaniu

 

Jak już zostało wspomniane, i więcej naturalnego światła, tym lepiej. Ale oczywiście nie obędzie się też bez sztucznego. Generalnie obowiązują takie same zasady jak w przypadku oświetlenia w całym mieszkaniu. Natomiast w przypadku biura musimy szczególną uwagę zwrócić na strefę w której znajduje się biurko. Wymaga ono dodatkowego oświetlenia. Najbardziej oczywistym i najczęściej praktykowanym rozwiązaniem jest lampka.

 

Istotna w kontekście oświetlenia biura w mieszkaniu jest barwa. Najlepiej wybrać białą. Taka temperatura barwowa pozwala skupić się na pracy. A ta ostatnia przecież wymaga koncentracji. Wybierając oświetlenie pamiętajmy też o kosztach. Przebywamy w mieszkaniu w czasie pracy, czyli generujemy dodatkowe koszta. Dlatego też warto w miarę możliwości oszczędzać. Jednym ze sposobów będzie wybór lamp, żarówek, które na to pozwolą.

Zobacz poprzednie
Zobacz kolejne
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Korzystając z niej zgadzasz się na używanie cookies zgodnie z obecnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej o zarządzaniu cookies w przeglądarce.
więcej informacji
Rozmawiaj na czacie ze stroną DevelopRes
Dzień dobry! Jak możemy Ci pomóc?
Technologia Messengera
Znajdziemy twoje wymarzone mieszkanie
Zobacz więcej
Zobacz więcej
Klikając przycisk "Wyślij zapytanie" wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DevelopRes Sp. z o.o. moich danych osobowych.
Developres Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie przy ul. Warszawskiej 18 jako administrator danych osobowych, informuję Pana/Panią, że:
  1. Wyrażenie powyższej zgody jest dobrowolne lecz konieczne, abyśmy mogli skontaktować się z Panią/Panem np. mailowo lub telefonicznie;
  2. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania;
  3. W Spółce powołany został Inspektor Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem email: [email protected].
  4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust 1 pkt a) i zgodnie z treścią ogólnego rozporządzenia o ochronie danych;
  5. Podane przez Panią/Pana dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom;
  6. Podane przez Panią/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego;
  7. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres 1 roku/do czasu cofnięcia zgody;
  8. Posiada Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
  9. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.
Pełna treść klauzuli
Chcesz, abyśmy do Ciebie oddzwonili?
Zobacz więcej
Zobacz więcej
Klikając przycisk "Wyślij zapytanie" wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DevelopRes Sp. z o.o. moich danych osobowych.
Developres Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie przy ul. Warszawskiej 18 jako administrator danych osobowych, informuję Pana/Panią, że:
  1. Wyrażenie powyższej zgody jest dobrowolne lecz konieczne, abyśmy mogli skontaktować się z Panią/Panem np. mailowo lub telefonicznie;
  2. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania;
  3. W Spółce powołany został Inspektor Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem email: [email protected].
  4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust 1 pkt a) i zgodnie z treścią ogólnego rozporządzenia o ochronie danych;
  5. Podane przez Panią/Pana dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom;
  6. Podane przez Panią/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego;
  7. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres 1 roku/do czasu cofnięcia zgody;
  8. Posiada Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
  9. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.
Pełna treść klauzuli